Czy orzechy ziemne są zdrowe?

Posted on

BEE – orzechy ziemne (arachidowe), inaczej słynne fistaszki, charakteryzują się własnymi wartościami oraz wartościami kalorycznymi na tle pozostałych orzechów. Pochodzące z Brazylii arachidy mają najwięcej białka ze wszelkich orzechów. Mają również wybitną ilość witaminy B3 (niacyny). Również są dobrym źródłem tłuszczu (jedno- oraz wielonienasycone kwasy tłuszczowe), błonnika i witamin oraz elementów mineralnych (szczególnie potasu). Natomiast ważną uwagę winno się zwrócić na zamknięte często w różowoczerwonej oraz cierpkiej w smaku skórce orzeszków polifenole.

Orzeszki ziemne: wartości

Orzechy ziemne mają potas (przeszło 700 mg), magnez, wapń (przeszło 90 mg), fosfor (376 mg), żelazo (niemal 4,6 mg), cynk ( przeszło 3,2 mg) oraz miedź. Odnajdziemy w nich mangan, selen oraz fitosterole. Możne są również w witaminę E, kwas foliowy, błonnik pokarmowy oraz związki fenolowe. Witaminy jest aż 12 mg w stu gramach. Orzechom tymże można nadawać działanie antyoksydacyjne, natomiast ich cierpka w smaku skórka tonie w polifenole, takie jak resweratrol, kwercetyna lub rutyna. Duża ilość witamin z klasy B oddziałuje pozytywnie na system nerwowy, łagodząc lęk oraz ułatwiając usypianie. Orzechy ziemne są cennym źródłem antyoksydantów, witamin PP (mają jej najwięcej spośród wszelkich typów orzechów), B1 i selenu. Mają również duże zawartości błonnika, poprzez co powinny odnaleźć się w diecie osób z kłopotami trawiennymi. Orzechy ziemne to również duża ilość białka, co przełoży się na naprawę kondycji psychofizycznej oraz podwyższenie sił, i nienasyconych kwasów tłuszczowych, jakie poprawią działanie wątroby.

Orzechy ziemne – kalorie

Są to artykuły wysokokaloryczne, ponieważ 100 g ma aż 567,4 kcal. Garść orzechów ziemnych waży 30 g oraz ma 183 kcal, więc trzeba 18 minut dynamicznej jazdy na rowerze, aby je spalić. Czy to natomiast znaczy, że powinniśmy przestać je jeść? Wprost odwrotnie. Ilość kalorii, którą zapewniają orzechy ziemne, jest niezbędna dla osób aktywnie pracujących fizycznie oraz umysłowo i dla osób ćwiczących fizycznie. Dodają sił, zwiększają uwagę oraz niezwykle błyskawicznie ulegają rozłożeniu. To odpowiednie paliwo dla umysłu oraz ciała.

Orzechy ziemne natomiast obniżka wagi ciała

Orzechy ziemne są bogate w białko, tłuszcze, przede wszystkim natomiast w nienasycone kwasy tłuszczowe, natomiast co za tymże idzie określa je duża gęstość energetyczna. Widzi się, iż nadal dość duża grupa zwolenników dobrego trybu życia obawia się codziennego jedzenia orzechów, w szczególności ziemnych, oraz ich przetworów, ze względu na możliwość dodatniego bilansu energetycznego, natomiast w konsekwencji podniesienia wagi ciała.